söndag, maj 17, 2009

Eriksskolans särskola 10 år

Igår firade Lillkillens skola 10 år. Det var en fest med pompa och ståt. Stora härliga tårtor stod uppradade.


Men viktcoachen kan vara lugn. Jag tog bara en liten bit (många gånger).

Soo-Hee och Ulla är två av personalen som varit kvar på skolan sedan starten. De blev lite fulla i skratt när jag kallade dem för "Originalen".

Åsa och Maria är också personal. Jag upplever över lag att personalen är så här glad för det mesta.

På skolgården hade några barn från "vanliga" skolan visat på entreprenörskap och lagt en lapp under ett träd. Storasyster Amanda och jag funderade på vad de skulle säga om vi skulle lägga katten Happy där.

Men vi tror att katten Happy helst vill ligga på sin utpost på Stenkastet än på en skolgård i stan, så allt är frid och fröjd som det är.

Här är rektor Katarina Roland och ordförande i Barn- och ungdomsnämnden Cecilia Forss (m). Av alla inbjudna kom Cecilia och visade stort intresse för skolan, utställningarna och verksamheterna. Vi får hoppas att det ger resultat i framtida beslut som ska tas.

En skolkamrat till Lillkillen gav en pianokonsert till oss som publik. Vi fick höra "Jag vill ha en egen måne" och "Den blomstertid nu kommer". Han har lärt sig spela helt och hållet efter gehör. Givetvis blev jag så rörd så jag började gråta och fick lämna konsterten innan den var helt klar. Jag var lite orolig att han skulle avbryta om han såg att jag grät. (Jag satt ju längst fram)

Lillkillen ville visa oss att han kände sig som hemma på skolan och gav en lektion i hur man slappar i en fåtölj. Där har vi mycket att lära.

Vädret var så vackert det kunde vara när det är som bäst. Inte för varmt, inga kalla vindar och häggen blommade för fullt. En perfekt dag!

Det här är Morgans "familj" på skolan. Tomas, Anette och Anna-Lena. På bilden fattas Gunnar som inte kunde närvara igår. Ett jättetack till er som gör ett sånt kanonjobb med vår Lillkille.
Ni är TOPPEN!

Sen ville Lillkillen visa vilken fart han kan få upp på gungan. Han är nog världsbäst på att gunga, tror vi.

Mot slutet av dagen gav Cirkus Elvira en föreställning. Den var otroligt rolig både för stora och små människor. Jag tror jag skrattade minst lika mycket som barnen. Den gav på flera nivåer.

Här fick han använda sig av skolpersonalen för att komma upp på cykeln. (Fast det visade sig att han var ju jätteduktig på att cykla)
Tack Eriksskolans särskola för en kanonverksamhet och för en mycket trevlig dag igår!
Ni rockar! :o)

2 kommentarer:

Amanda sa...

Det var jättemysigt!

Anonym sa...

Monstermostern jublar på distans!
/G