fredag, maj 01, 2009

De sista självande dagarna

Nu är jag i de sista självande dagarna av mitt sockeruppehåll.

Det har gått förvånansvärt bra, men igår syndade jag.

Ja, jag erkänner!

Jag åt sill. På självaste valborg hade jag inte någon lust att äta fiskpinnar.

Så istället åt jag Skärgårdssill, mandelpotatis och drack Loka.

Det var bara en liten synd, men ändå ett medvetet val.

På tisdag är det fritt fram att äta sött igen. Då ska jag ta mig en bit mörk choklad. Det är i stort det enda sött jag längtar efter förutom tunnbröd.

Det är rätt bra jobbat!

Jag återkommer på tisdag med att berätta hur mycket jag gått ner dessa veckor. Hittills är det 2,5 kilo bara genom att undvika allt socker man annars får i sig.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Gissa vad jag åt igår då? Nästan en hel låda med Ahlgrens husvagnar..

Anonym sa...

Jag visste att du skulle klara av att inte äta socker. Hipp. hipp hurra.