söndag, april 05, 2009

Familjen Lindbergs kvalitetspris

Uppsala kommun delar varje år ut ett kvalitetspris till någon av sina verksamheter. Det är medborgarna i kommunen som får nominera och sedan sitter några personer och tar ut vinnare. Jag har i flera år nominerat verksamheter och aldrig når jag fram så de får priset.

Därför tog jag förra året saken i egna händer.

I år är andra året som Familjen Lindberg (dvs vi) delar ut ett kvalitetspris till någon/några som vi tycker gör ett bra jobb med vår familj. Det är nämligen så att vi är en speciell familj som är både stark och svag och behöver en del stöttning här och där för att stå upp i stormen som autismfamiljer lever i.

Förra året gick priset kanske inte helt otippat till Eriksskolan.

Det hade varit enkelt för oss att ge Eriksskolan priset i år igen, men vi har lyft blicken och tittat på andra personer/verksamheter som också gör bra jobb med barnen.

En kollega till mig, vi kan kalla henne Viktcoachen, föreslog att jag skulle ge priset till Prebus. Tyvärr Prebus, det går inte till er detta år.

Lillasyster förskola faller på att det är för stora grupper på avdelningen.

Men vi har nu sett ut en vinnare. Jag tror att många av er kanske blir förvånade, men när jag går ut med pristagarens namn offentligt kommer jag också att lämna en förklaring till vårt val.

Ni andra får gärna fortsätta att tävla om nästa års kvalitetspris från familjen Lindberg.

Det har vi verkligen inget emot! :o)

(Stalltips till Prebus: Prova att vara trevliga så kanske ni närmar er priset 2010)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att storasyster och hennes pojkvän skulle vara värda en diplom. Trots att dom inte vinner alla spelen;)

Elin i Björken sa...

Ja, Storasyster och hennes pojkvän är väl förtjänta av priset, men priset går till någon utanför familjen.