fredag, april 10, 2009

Drama i Björken

Paprazzifotografen Elin i Björken satt och njöt på trappan till Stenkastet.
I det fina vädret hade jag kameran i knät och plötsligt ser jag ett drama utspela sig framför mina ögon på andra sidan ängen.

Nu är jag riktigt glad över att jag har ett bra telezoom-objektiv.
En kisse har klättrat så högt upp att den inte kan komma ner. En granne har riggat upp en jättehög stege och klättrar upp till den. Grannen når nästan ända fram.

Men katten är rädd och går längre ut på grenen så grannen inte når den. Hur ska man göra nu?

Jo, man låter en annan granne spruta vatten med slang. Vattnet når nästan hela vägen upp till katten.

Till slut verkar katten ge upp och närmar sig steg-grannen. Steg-grannen tar ett rejät grepp i nackskinnet på katten och så bär det av neråt.


Drama på hög nivå, eller hur?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är avundsjuk igen. I morse i duschen: två rådjur, en hare två gäss och en fasantupp i samma blickfång. Ja men ingen telezoom-objektiv.
Fortsatt Glad Påsk
ps. första redisorna är i jorden

Unknown sa...

Wow, vilket scoop! Och fiffigt det där med vattenslangen tycker jag!

elisabet sa...

vilket jättebra objektiv du måste ha!! Var det dyrt??

Elin i Björken sa...

Elisabet-->Nu ska vi inte leka med elden....