fredag, november 23, 2007

Stolt

Igår hade jag besök från ESF-rådet i Göteborg som kom för att få en "dragning" av Access och Jobblinjen, två projekt med mål att få ut socialbidragstagande ungdomar i arbete.

Det var jättekul och när man berättar om projektet Access till Uppsala som jag varit projektledare för i snart 2 år kan jag bli så engagerad. Mannen satt tyst en stund, sedan sa han: "Jag har lovat att berätta om projekten när jag kommer tillbaka, men jag kan nog inte göra det med sån glöd. Kan du komma ner och berätta för de andra?"

Då blev jag både glad och smickrad, men framför allt stolt. Jag vet att hela projektgruppens hårda arbete betytt skillnad för många ungdomar i Uppsala. Nu är det dags att sprida våra goda erfarenheter till andra kommuner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VA ROLIGT! Det behövs sådana som du i denna värld av slentrian.

Unknown sa...

Hejja! Kul med sådan uppmutran. Och kul att ni verkligen lyckats med ert projekt!