söndag, februari 15, 2009

Stjärnor och hamburgare

När jag motionerar sätter jag en liten silverstjärna i min almanacka. Det är lite uppmuntrande att se hur det glittrar när man bläddrar mellan veckorna.

Gubben berättade att endera kvällen i veckan ska han gå ut och hugga lite ved. Jag sa då: Åh! Då får du också sätta en stjärna i din almanacka!

Gubben: Nä! Jag vill inte ha några stjärnor, jag vill ha en Atlasburgare!*

*En Atlasburgare är en värstinghamburgare som väger hur mycket mycket som helst med en massa såser, ost och andra onyttigheter.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hm? Jag kanske ska börja sätta upp stjärnor för varje gång jag tränar med rockringen? :-)

Elin i Björken sa...

Ja, det tycker jag. Man blir mycket motiverad.

drDisa sa...

Jag sätter upp glada röda prickar istället. Hittills har jag... eh... en.