lördag, februari 07, 2009

Äntligen sovmorgon!

Ja, det trodde jag igår kväll när Gubben och Lillkillen åkt iväg till Farmor och Farfar i Jönköping. Det jag inte räknat med är att Lillasyster (som vanligtvis gärna ligger och drar sig länge) tycker det är supermysigt när grabbarna inte är hemma och vaknade klockan 5 och ville upp och njuta av ensamheten.

Men det gör inget. Vi har rätt mycket att pyssla med.
  1. Vi ska plocka lite här och där
  2. Vi ska åkta in till stan och gå på FUB-gympa
  3. Vi ska veckohandla mat (och smaskens till ikväll)
  4. Plocka lite till
  5. KOLLA MELODIFESTIVALEN!!!

TJOHOOO! Äntligen är det premiär för Melodifestivalen 2009. Det blir härliga lördagar framöver.

En hemsk historia: Jag ringde igår till en av mina schlagerkompisar och hon berättade att hon inte skulle se Melodifestivalen idag. En släkting fyller 60 år, så hon måste närvara på hennes kalas. Både hon och jag flämtade efter luft efter denna "bomb".

Ibland måste man gilla läget, hur svårt det än är....

Inga kommentarer: