måndag, februari 16, 2009

En sån där dag...

Idag var en sån där dag när Lillasyster och Lillkillen är mycket företagssamma. Kanske planerar de att bli entreprenörer?

När jag stod och lagade mat kände jag plötsligt doften (väldigt mycket doft) av Gubbens deodorant. Lillasyster hade hittat den och sprayade vilt i arbetsrummet.

Nu är det inte bara omgjort, det luktar gott här inne också.

Sedan hittade jag Lillkillen full med mjöl i ansiktet och på golvet. Han hade lite dåligt tålamod med min matlagning och tänkte mätta sig själv med en näve vetemjöl. Det är ju bara det att mer än hälften hamnade utanför munnen. Kanske lika bra det.

Men sedan hittade jag i vår relativt nytvättade soffa i vardagsrummet en tuggad safttetra med RÖD (MYCKET röd) koncentrerad saft i. Rättare sagt HADE det varit saft i den. Nu var saften i den ljusbeiga sofftyget.

En helt vanlig dag på Stenkastet....

1 kommentar:

drDisa sa...

Det där problemet har jag också. Det är bara det att jag varken har en lillkille eller en lillasyster att skylla på... Framför allt undrar jag över den tuggade safttetran jag hittade i sängen - mjöl är ju både gott och nyttigt, men varför fick jag för mig att lämna saften, när jag nu äntligen kommit in?