söndag, februari 08, 2009

Melodifestivalen, Deltävling 1

Hallå?! Vem är det som röstar på dansband i Sverige idag? Rent egoistiskt är jag lite besviken, men Storasyster Amanda kunde sjunga med i låten redan första gången hon hörde den. Hon kanske till och med röstade på den. Chockerande tanke!

Annars är jag nöjd med utfallet. Caroline af Ugglas var ju en överraskning och fick min röst i andra röstningen för att säkra att hon inte skulle bli den femte låten och åka ur.

Lite överraskande kom Shirley Clamp allra sist. Ballader går i och för sig bort för mig, men att hon skulle komma allra sist? Jag trodde hon hade ett gäng med trogna schlagernördar som skulle rösta på henne.

Petra Mede var riktigt duktig. Det är inte lätt att ta över efter Kristian Luuk och Björn Gustafsson, men hon gjorde något eget som var helt OK. Extra plus får hon för de fantastiska klänningarna som hon bar upp så fint och de många klädbyten.

Otippat och häftigt var när Freddie Wadling sjöng på en Melodifestival-scen.

Vad kommer att fövåna nästa deltävling? Bara 6 dagar kvar....

Aftonbladet.se skriver lite mer för den som är intresserad.


Här är en suverän låt med suveräna Fleshquartet och fantastiska Freddie Wadling:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå, vilka rykten du sprider om mig... Självklart röstade jag inte på Scotts...

Elin i Björken sa...

Men jag hörde inte att du sjöng med i någon av de andra låtarna.

Unknown sa...

Ja ja, själv var jag på Gotlandsrevyn... :-) Fast det hade varit kul om vi gått på revyn en annan dag, okej, det hade det. Men jag ska nog överleva.