onsdag, maj 30, 2007

Äventyr

Igår hamnade Lillasyster och mitt äventyr lite i skuggan av Lill-killens brutna tå. Äventyret var ändå så bra att jag berättar det idag istället:

Lillasyster och jag gick i en del av skogen som vi inte kände till och det var fullt med ca 2 meter högt asp-sly. Det var en tät sly-skog, men stigen vi gick på var tydlig. Däremot såg man inte in i skogen, det var mer ett buskage.

När vi gått en liten stund hörde jag ett konstigt ljud. Vi gick några meter till och då hörde jag tydligt ett gurglande, aggressivt morrande och det var inte ett lyckligt morrande.

Bara någon meter bort stod en stor grävling med några ungar och tyckte INTE att vi hade där att göra.

Jag tog Lillasyster under armen och SPRANG. Tur Lillasyster inte hann se grävlingarna, för hon hade säkert sagt: "Klappa hunden!" och gått fram till dem.

Inga kommentarer: