lördag, maj 19, 2007

På begäran

På begäran kommer här en redovisning av torsdagens föresatser.
  1. Gå en morgonpromenad: Jajamensan! En rask promenad med stavar. Både flås och svett blev det.
  2. Klippa gräset: Ja, det blev av det med trots att gräsklipparen inte gick som den borde.
  3. Koka rabarbersaft: Tänk att jag hann med det innan morgonpromenaden. En liten flaska med hemmakokt saft fick hästgrannarna som hade sitt barnbarn på besök över helgen.
  4. Få fram bokstäver till småttingarnas bordsträning: Framåt kvällskvisten fick jag mobilisera all vilja jag hade för att övervinna latmasken som ville titta på tv4 komedi-kanalen.
  5. Se James Bond-film utan att somna: Ja, jag såg så länge Gubben orkade. Han kroknade innan mig, så vi har 45 minuter kvar på filmen, men det hängde inte på mig att vi inte såg hela filmen.
Jag klarade allt jag föresatt mig och jag är rätt nöjd med mig själv.

Inga kommentarer: