tisdag, maj 01, 2007

Att bli gammal

Jag börjar känna mig riktigt gammal nu för tiden. Dels fick jag mig en tankeställare när jag inte kände till "Kvalborg", men framför allt känner jag mig gammal när jag läser i tidningen om hur ungdomar och barn supit till ordentligt på Valborg. Många har fått köras in till barnsjukhuset för tillnyktring och andra har omhändertagits av polis och social-jouren.

Jag tar lite illa vid mig, trots att jag själv i min ungdom suttit under en buske i stadsparken med en flaska silverrom i näven med ett gäng kompisar. Kanske just därför?

Ibland känner jag mig gammal också för att jag har stenhårda synpunkter på nätpoker. Det är så himla lätt att falla dit och bli beroende och få skulder. När en person vinner beror det ju på att någon/några andra förlorar. Det konceptet gillar inte jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv tycker jag att 75 omhändertagna personer som du berättade om känns som väldigt få om man såg hur det såg ut på stan igår kväll...