lördag, maj 05, 2007

Krigarmyror


Stackars Lillasyster!

I skogsbacken precis bakom huset har vi en jättestor myrstack som Lillasyster är jätteintresserad av. Vi har rullat fram en gammal trästock som är precis lagom att sitta på för att titta på myrornas hemliga liv.

Idag har jag grävt ner lite potatis i landet. När jag höll på som bäst hörde jag ett ynkligt "pip" och såg Lillasyster komma i samma stil som en Michelin-gubbe (med armar och ben utsträckta så gott det går). Jag förstod vad som hänt: Hon hade lutat sig lite för långt fram och ramlar ner i myrstacken.

När jag kom fram till henne var hon fullständigt täckt med argsinta krigarmyror som gjorde allt för att straffa henne för att hon ramlat ner i stacken.

Det var bara att klä av henne naken för att få bort alla bitande odjur.

Stackars Lillasyster! Hon är nog inte så intresserad mer av myrorna...

Inga kommentarer: