söndag, april 29, 2007

Fastighetsskatt

Heja! Sitter med deklarationen (så klart i sista stund) och suckar. Det enklaste vore att bara kryssa i att man godkänner att förtryckta uppgifter, men någonstans har jag läst att man inte har fastighetsskatt de första 5 åren på ett nybyggt hus, ända har de satt upp flera 1000-lappar att betala in både i fastighetsskatt och annat.

Nu är jag ingen fanatisk "bort-med-skatte-människa" utan tycker att vi får rätt mycket för det vi betalar in. Däremot hade jag varit tacksam om denna restskatt istället hade fördelat sig över inkomståret som varit.

I år blir det därför ingen semester på annan ort än Stenkastet. Jag är så glad att vi bor så fint som vi gör och inte behöver mossa ihop inne i stan. Kanske, kanske blir jag av med brännässlorna i rabatterna?

Inga kommentarer: