lördag, april 21, 2007

Att lukta häst

Vi bor en bit från en hästgård. Det är tillräckligt långt för att våra katter inte går dit. Vår äldsta katt Happy har dessutom ett rätt litet område som är hennes.

Nyss kom Happy och hoppade upp i mitt knä och tryckte upp sin päls i mitt ansikte. En mycket välkänd lukt (hästlukt) fullkomligen osade om henne. Hur tror ni hon blivit inpyrd av den?

  1. Det går en lös häst i skogen som hon blivit kompis med. Hon vill ju inte vara sämre än katten Elvis som är kompis med en hjort.
  2. Hon har hittat en gammal hästfilt från tiden som jag hade häst. (Jag sålde hästen år 2000)
  3. Hon har gått ut på Tomtestigen och rullat sig i färsk hästskit.

Ledtråd: Hon blir inte min sängkamrat i natt!

(Jag tycker vanligtvis att det luktar gott om häst. Det är inte där skon klämmer)

Inga kommentarer: