söndag, april 29, 2007

Dyr katt

Den katt som är Stenkastets i särklass dyraste katt är (som ni kanske redan räknat ut) Elvis.

I dagsläget har han enbart i extra veterinärkostnader värderad till 5 200 kronor. Då har jag inte räknat med de löpande kostnaderna vi har för kattmat och kattsand.

Mina andra två katter är betydligt mer blygsamma. De har gett veterinären en extrainkomst på 800 kronor var när de skulle kastreras. Sedan har det, peppar peppar, varit lugnt.

Men hur värderar man ett gosigt sällskap varje kväll när man går och lägger sig, eller det där välkomnande jamet när man kommer hem, eller det lugnande och vetenskapligt bevisat blodtryckssänkande spinnandet när katten lägger sig över magen på mig när jag tittar på TV?

Om jag fick sätta ett värde på det räcker inte 5 200 kronor långt.

Inga kommentarer: