söndag, januari 01, 2006

Efter jul kommer...

... tider av ånger. Varför skulle man äta så himla mycket eller framför allt, varför rör man sig så lite när man är ledig?

Idag gick Gubben och jag på pulkapromenad med småglina för att röra oss lite. Det är lätt att sitta inne och titta på tv4 som vi äntligen fick vid 12-slaget i natt. Halvvägs fick jag för mig att vi ska gå över ett fält längs med skogskanten. Det visade sig att det var ca 30 cm med lössnö och för er som inte pulsat i lössnö dragandes på en 26 kilos pojke sittandes på en snowracer kan jag berätta att det var mer motion än jag räknat med. Väl framme vid nästa skogsstig var jag tvungen att sätta mig på en sten och FLÅSA. Strax efter kom gubben och flåsade som ett ånglok han också.

Men nu är vi alla nöjda med vår lilla utflykt. Glina är glada för de blev både glada och mätta (av snö) under promenaden och vi gamlingar kan känna oss tillfredsställda att vi fick upp lite fart på pulsen.

Fast om jag ska vara riktigt ärlig så hade vi nog aldrig kommit iväg om vi visste hur jobbigt det skulle bli...

Inga kommentarer: