fredag, juni 26, 2009

Tårar i mängder

Nu tror ni kanske att jag gråtit över att Michael Jackson gått bort.

Nä, faktiskt inte.

Men tänk er detta scenario:

Jag kommer till jobbet. Där har mina medarbetare dukat upp med jordgubbar, vaniljglass och Pommac i skumpaflaska. De vill fira att min tjänst går över till fast tjänst och stanna för gott hos dem och att jag inte längre ska vara vikarie. Man skålade och höll fina tal.

Hallååå?! Jag bölade minst 4 gånger under denna stund.

Sen kom jag hem.

Lillasyster har haft sin allra sista dag på förskolan. För oss föräldrar är det ALLRA SISTA FÖRSKOLEBARNET.

Hallåååå?!

Inte nog med det.

I Lillasyster väska låg en bok till Lillasyster med världens finaste text från Lillasysters och Lillkillens förskolelärare där hon berättar hela resan med våra barn. Från födsel och tandlossning och jag vet inte vad.

Då var det kört igen.

Min Storasyster på Gotland (vi kan kalla henne Greta) och jag har ärvt från vår mor att vi har nära till både skratt och tårar. Det är en gåva och ibland blir det väldigt mycket tårar av glädje.

Som idag....

Tack alla för att ni gör mina dagar så himla härliga!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Jag hade velat vara med!

Elin i Björken sa...

Anonym--> Vem är du då?