fredag, juni 12, 2009

Skolavslutning

Skolavslutningar är alltid lite känsliga.

"Inte en skolavslutning utan att jag gråter" är en stående kommentar från mig.

Även denna skolavslutning grät jag. Jag grät för att det var så fint, för Anette och Soo-He som tecknade "Du ska inte tro det blir sommar" så att alla skulle kunna hänga med, för att Gustaf var så duktig och satte upp PECS-bilder till samma låt för att få ännu ett perspektiv till sången.

Men jag skrattade också, men orsaken till detta tänker jag inte skriva här. Det berättar jag för få utvalda personer.

Allra mest är jag tacksam för att Eriksskolan är så himla, himla bra och ger Lillkillen en så bra tillvaro och läromiljö.

UNT.se var där och webbfilmade. Jag lyckades hålla mig utanför bild (och Lillkillens bravader också, tack och lov). Jättefint inslag, UNT! Men å andra sidan blev jag lugn när journalisten lämnade skolan med orden: "Nu ska jag gå och redigera med varlig hand".

Var så goda! Lite skolavslutning från Eriksskolan. Filmen kan hacka lite, men sätt den på paus och vänta lite så går det som en dans.

Avslutning på Eriksskolans särskola

1 kommentar:

AManda sa...

Bra filmtips!