onsdag, december 12, 2007

Läget är akut!

Idag insjuknade även Lillasyster i magsjukan. Lillkillen höll ställningarna och var hemma idag med eftersom han kräktes i går igen.

Lillasyster är betydligt sjukare än Lillkillen. Först trodde jag hon skulle komma undan rätt lätt. En kräkning på förmiddagen och sedan inget mer. Hon var pigg som en lärka. Men till eftermiddagen blev det värre. Nu sover hon igen och vilar upp sig. Hoppas det vänder nu.

Själv sitter jag och tittar ut i hallen utanför arbetsrummet. Där ser jag högar med tvätt som väntar på att tvättmaskinen ska bli lagad.

Igår kämpande Gubben till halv 12 innan han gav upp. Idag är det sista försöket innan jag ringer reparatör.

Läget är akut!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Usch, man törs ju knappt andas när man läser det här. Jag minns när min lilla familj på tre personer hade magsjuka i omgångar. Först barnet, sen jag och så min man. När vi vuxna blev sjuka fick farfar komma och hämta det något tillfrisknade barnet. Sen var det jag som först slutade kräkas och då var det dags att gå till affären. Eller kanske snarare släpa sig till affären...

När jag kom dit stod en jultomte där och tjohoade och skrattade och önskade kunderna God Jul. Det var första gången i mitt liv som jag tänkt onda tankar om en tomte - jag var nästan på vippen att be honom dra åt h-e.

Elin i Björken sa...

ha ha! Ja, tomtar har det inte lätt!