fredag, december 28, 2007

Krona på verket

Som krona på verket denna dag tyckte Lillasyster att det är på sin plats med ett konstverk. Av tandkräm. På bastuväggarna. Målat med min elektriska tandborste.

För er som har eller haft bastu vet kanske att just tandkräm inte är det lättaste att få bort från bastupanel. Å andra sidan kommer det att lukta fräscht i bastun en lång tid framöver.

Det som bekymrar mig mer är tandkrämsmåleriet på toasitsen. Den visar tydligt att det är målat med en tandborste. Endast min är använd i de konstnärliga tandkrämsutsvävningarna.

Nu är det dags för en djupdykning i badrumsskåpet för att se om jag kanske, kanske har ett oanvänt tandborsthuvud längst in som jag glömt bort.

*pust* Detta var ju inte riktigt vad jag längtade efter en dag som denna.

Inga kommentarer: