lördag, december 29, 2007

Hallelujah-moment

Jag handlar för det mesta på Kvantum här i Uppsala. Det är en rätt trevlig affär som har mycket på en ganska liten yta. Om man glömt nåt behöver man inte springa en kilometer för att hämta det som man får göra på Maxi.

Självklart utnyttjar jag självscanningen. Då går det ÄNNU fortare att handla och ta sig genom kassorna.

Igår var jag på Kvantum och skulle bara handla lite lunch till oss. Att gå med ett av våra barn i affären är mycket lätt. Med bägge... ja, då önskar man att man hade en vallhund.

Väl framme vid betalningsstationen stod det klart att jag fått avstämning. Tankarna fladdrade. Hade jag något som helst minne av att jag scannat den där grillade kycklingen? Det var ju då Lillkillen schvischade fram till en okänd tant och började rota i hennes kundvagn. Och chipspåsarna? Är bägge inscannade? För det var ju då Lillasyster ville öppna den första påsen och börja äta på innehållet.

Ja, kallsvetten började nästan att tränga fram i pannan, men helt i onödan.

Allt stämde och jag brast ut i ett spontant: Hallelujah!

Nu blev jag allt förvånad.

Är jag religiös?

Inga kommentarer: