måndag, december 31, 2007

Jag vill

Under 2008 vill jag att följande ska inträffa:

  1. Lillkillen finner ro i tillvaron
  2. Jag får ett nytt jobb (och det snabbt!)
  3. Jag kommer igång att träna
  4. Jag får till den där fotoutställningen som jag grunnat på ett tag

Utöver detta har jag mål som jag satt upp i tidigare inlägg

Naturligvis har jag högre önskningar. Tex

  • Fred på jorden
  • Lösningen på autismens gåta
  • Friskt vatten till alla jordinnevånare
  • Ingen ska behöva svälta eller fara illa
  • Växthuseffekten stoppas och vänder

De är lite svårare för mig som enskild person att påverka, så de ligger och skvalpar lite mer i bakvattnet.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nytt jobb? Jag som trodde att du trivdes på jobbet?

Fotouställning låter spännande.

Hela växthuseffektkomplexet är en ruggig utmaning som får alla att må dåligt, samtidigt som det man själv kan påverka i det lilla, i alla fall för mig, kan kännas futtiga när man tänker på hur mycket utsläpp som genereras av snabbfärjan eller alla julresor till Thailand. Eller, vad hjälper det om Ada Hansson anpassar sitt hus till minsta möjliga miljöpåverkan, när stora kontors- och affärskomplex fortsätter att tända sina lampor, blåsa värme i sina entréer osv. Om det ska vara någon vits så måste liksom alla göra något - men hur sjutton ska vanligt folk ha råd? Å andra sidan, hur har vi råd att inte göra något? Man blir galen på det här!

Anonym sa...

Du har ju redan kommit igång astt träna.
Ang. fotoutställning. Prata med Anna. Hon kanske har en idé. Hon snackar om det ibland. Va roligt det skulle vara.¨
Regnar, mörkt och det nya året är på väg. GOTT NYTT ÅR!! pusoch kram

Elin i Björken sa...

3 gånger är inte tillräckligt många gånger för att jag ska känna att jag börjat träna. Jag kan lägga ner vilken sekund som helst.

Åsa-->Projektet jag jobbade med slutade nu vid årsskiftet. Nu är jag redo för nya utmaningar, men vill inte göra dem på AME (arbetsmarknadsenheten).