måndag, december 17, 2007

Besviken

Jag blev otroligt besviken i dag på jobbet när jag fick reda på att allt arbete projektgruppen lagt ner på att hitta arbetsform för att kvalitetssäkra arbetet och ge deltagarna mervärde på arbetsmarknaden bara slängs bort.

Man väljer bort kvalitetssäkring mot "MMM" (minsta möjliga motstånd). Kvalitet innebär merarbete, inget konstigt i det, men nu väljer man att verksamheten inte ska kvalitetssäkras.

Uppsala kommun är den kommun där flest privata aktörer utmanat kommunens verksamheter. Det känns inte som om detta att välja bort kvalitetssäkring är ett genomtänkt förslag.

Jag tror inte ni kan föreställa er den besvikelse jag känner.

Jag tror inte ni kan föreställa er den uppgivenhet jag känner.

Jag tror inte ni kan föreställa er hur det känns när min entusiasm, stolthet och vilja byts mot orkeslöshet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skicka en låda fotsvampsmedel till dem!

Elin i Björken sa...

Tror inte en lastpall fotsvampsmedel funkar i detta fall, tyvärr.

Möjligtvis några liter fiskleverolja.