onsdag, mars 29, 2006

Stora killen!

Idag blev det beslutat att Lill-killen ska börja skolan till hösten och han fick den särskoleplats som vi ansökte om för Eriksskolan i Stabby! :o)

Nu ska vi bara påbörja processen med avskolning från förskolan och det blir inte lätt. Jag tror att det är Uppsalas kommuns bästa förskolepersonal som jobbar på Lill-killens förskola och det är tur att Lillasyster går kvar så att vi föräldrar får vänja oss av lite långsamt.

Det är vid sådana här tillfällen som jag saknar min mamma så enormt. Om hon var kvar i livet skulle jag ringa och berätta och så skulle hon säga: "Nej, men oooohhh vad roligt!" och så skulle man höra att hon fick lite gråt i rösten för att hon blev så glad. I morgon är det 3 år sedan hon gick bort och fortfarande kan jag få lust att lyfta luren för att ringa och prata med henne.

Men tänk istället! Stora killen....

Inga kommentarer: