söndag, september 13, 2009

Planer

Å vad kul jag ska ha i höst!

Inspirerad av mitt jobb (som ska utföras av annan handledare) så har jag anmält mig till en kurs i att göra radio på Folkuniversitetet.

Att göra radio verkar så himla skojigt och varför ska andra få ha skoj när jag kan ha det själv OCKSÅ? Det är ju superenkelt att göra podradio, bara man vet hur man gör.

Gubben skrockade vid köksbordet och sa: "Vad ska du göra för radioprogram då"?

Hmmm.... Just det hade jag inte tänkt på. Man måste ju ha ett budskap.

Gubben föreslog Radio Korallrevet, men det går fetbort!

Nä, själva samlingsnamnet kommer att bli:

RADIO STENKASTET

Däremot kan det finnas program som heter typ Radio Lillasysters Värld, Radio Natur, Radio Cook-a-Long med Gubben, mm.

Men det kan också finnas allvarliga program som Storasyster Amandas personliga utvecklingshörna, Storasyster Gretas guidetips, Elin filosoferar, etc.

Givetvis ska alla tillfredsställas så vi har även sportradio: Radio Kaninhoppning.

Visst låter det som ett vinnande koncept? :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Elin! Jag ska lyssna till alla dina program!
Kram A-M

Elin sa...

Å! Redan en lyssnare innan jag ens gjort första programmet.

Detta är mycket lovande! :o)