torsdag, september 03, 2009

Kaninplaner

I morgon ska vi börja leka kanin.

Vad är det? Hur gör man det?

Well, man börjar med att införskaffa en gigantisk kaninbur. Buren kan vara så stor att Lillasyster kan ligga raklång i den. Sedan fyller man den med spån, halm och annat.

Som grädde på moset stoppar man i en liten kaninunge.

Vi har kommit fram till grädden.

I morgon åker Lillasyster och jag och hämtar en liten "Stig".

Lillasyster och jag har pratat fram och tillbaka och funderat på kaninnamn. Lillasyster har föreslagit "Sova", Såpbubblan, Maskrosen och Stig. Jag har föreslagit Brutus och Ceasar.

Jag har nämligen planer på att Lillasyster, jag och kaninen ska bli ett oslagbart kaninhoppningsteam och vi ska åka land och rike kring och vinna kaninhoppningstävling efter kaninhoppningstävling. (Vi får väl se hur det går med det)

Hur som helst: Namnet Sova går fetbort på en tävlingskanin. Tävlingskaniner brukar ha namn som Ferrari, Blixten och Speedy.

Men jag kan acceptera namnet "Stig".

Stig från Stenkastet. Det funkar..

Inga kommentarer: