lördag, september 12, 2009

Kulturnatten

Idag är det Kulturnatten i Uppsala.

Det innebär hur många aktiviteter som helst för både stora och små.

För min egen del kan jag hitta ett stort antal saker jag vill se och göra, men det är inte fullt så lätt att hitta saker som passar våra småttingar.

Men som ett bidrag till Kulturnatten lägger jag ut Norah Jones: Come Away With Me.




Jag har ett speciellt minne av denna låt.

Lillasyster var nyfödd, jag ligger ensam kvar på förlossningen och lyssnar till låten och är både gränslöst lycklig och bottenlöst sorgsen.

Snart skulle den nya Storebror (3 år) komma in och titta på sin nya Lillasyster. Storebror hade vit skjorta och pullover på sig och byxor med pressveck.

Det är verkligen länge sedan.

Det är som ett annat liv på en annan planet....

Inga kommentarer: