lördag, november 15, 2008

En hemsk upptäckt

Jag har undrat varför Lillkillens astma tilltagit på sistone, mest senaste året. Är det nåt med huset som han reagerar på?

När man bor på landet som vi gör är inte behovet att tvätta fönster så stort. Fönstren blir helt enkelt inte lika smutsiga som när man bor i stan. Ganska enkel ekvation. Därför tvättar vi dom inte så ofta.

Men idag upptäckte jag något hemskt. När jag flyttade på en STOR blomma som stod i Lillkillens sovrumsfönster var det fullt av mögel under blomkrukefatet.

Om vi hade tvättat fönstren lite oftare hade vi ju sett det mycket tidigare.

Detta ständiga dåliga samvete som gnager i en. Om jag lägger ner mer tid på städning av huset så finns mindre tid till barnen. Lägger jag tid på barnen så kan det bli som med blomkrukefatet.

Moment 22...

Inga kommentarer: