onsdag, april 12, 2006

Slagen av blixten

Idag när jag klev in på jobbet så blev jag salgen av blixten. Lokalerna där jag jobbar är under renovering och ombyggnader och man möblerar om och har sig så det står härliga till. När jag i morse klev in genom ytterdörren möttes min blick av en tavla (litografi) som stod på golvet och ännu inte kommit upp. Exakt samma tavla som jag sett dagligen i föräldrahemmet och som i min betraktelse är full med ångest och obehag. Mycket speciell och orginell, måste jag säga.

Jag blev så "chockad", för jag är i en lite "nere"-period av sorgearbete igen och hade inte alls förväntat mig att se den där. Flashback-bilder från barndom och vuxenliv har spelat genom mitt huvud hela dagen idag, men nu ska jag gå och lägga mig och titta på något avsnitt av Vänner för att spola hjärnan. Om 7 timmar är det dags att kliva upp igen. *suck*

Inga kommentarer: