tisdag, februari 07, 2006

Från tårar till skratt till tårar

Ja, igår var verkligen en känslomässig berg- och dalbana. På kvällen skulle jag och en kurskamrat från Huddiksvall förbereda oss på en "låtsas-arbetspass" som vi ska hålla i morgon, onsdag. Arbetspasset ska sedan utvärderas från handledare här på Urkraft och till det ska vi få feedback från både handledare och kursdeltagare.

Jag och min Huddik-kollega ska hålla pass om känslor och självförtroende. När vi satt och gick igenom materialet slog det oss hur smal gränsen är för att göra det lyckat eller misslyckat och plötsligt drabbades vi av en skrattattack utan dess like. Vi skrattade så vi grät och ett tag var jag orolig att vi skulle bli utkastade från hotell-lobbyn där vi satt och jobbade.

Nu får allt hålla tummarna att det går vägen i morgon, för har vi otur så kommer vi bara att tänka på hur vi skrattade och på de "följdfrågor" vi är oroliga att få.

Faktum är att jag skrattar för mig själv där jag sitter och tänker och jag har faktiskt lite träningsvärk i magen.

1 kommentar:

Elin i Björken sa...

Det är hemligt innan jag har gjort mitt arbetspass i morgon förmiddag.