söndag, februari 26, 2006

Choklad


Innan vi åkte till min gamla pappa på Årstagården tänkte jag att jag skulle köpa med mig en hallonbägare (=bakelse i en liten genomskinlig plastmugg från nåt kondis). Nu gick det inte att få tag på någon sådan en söndageftermiddag, så jag köpte en ask med Noblesse med apelsinkrokant från ICA istället.

Väl framme frågade jag min pappa om han ville att jag skulle öppna förpackningen. Han svarade: "Det förstår du väl att jag vill!" Dum fråga får dumt svar.

De som känner min pappa vet att han är en riktig gottegris och har varit det så länge jag kan minnas åtminstone, men jag började nästan gråta när jag såg när han slöt ögonen och njöt, riktigt seriöst NJÖT, av den första lilla chokladbiten.

Det slår mig hur hur lätt det är att glömma att njuta av de små detaljerna i livet...

Inga kommentarer: