onsdag, februari 08, 2006

Flanellskjortans land

Jag konstaterar vid hotellfrukosten att Norrland måste vara flannelskjortans förlovade land. Ungefär 8 av 10 män bär dessa rutiga skjortor med stolthet och det kan de gärna göra. Det ser både bekvämt och lite mys-pysigt ut.

Jag funderar på att köpa en äkta norrländs flanellskjorta och ta hem till Gubben och överraska med (han brukar inte läsa denna blogg så ofta, så det är rätt riskfritt att skriva sånt här), men jag tror att han personligen hellre vill ha en rejäl bit lagrad västerbottenost, om han fick välja. Vi får se vad det blir!

En trygg och lugnande flanellskjorta skulle jag behöva ha på mig idag på förmiddagen, förresten. Jag ska hålla klass och bli "examinerad" handledare i Access-programmets Livs- och yrkesorientering. Det känns jättepirrigt trots att jag gjort det här förr, känner igen den röda tråden och inte har (haft) jobbigt att tala inför grupper, men just bedömningssituationer är jag inte så glad åt. Håll tummarna att jag inte svimmar eller liknande dumheter...

Inga kommentarer: