söndag, januari 17, 2010

Transformation II

Oj oj oj vad vi har städat!
Svärmor fick städiver igår kväll och låg nästan på magen för att komma åt det innersta under varmvattenberedaren. Lillasyster står bredvid och kollar.
Det var dessa hyllor vi skulle sortera undan.
Tidigare har Lillkillen varit för kort för att nå hyllorna med rengöringsmedel, men den tider är över nu.
Vi har alltid koll på Lillkillen när han går in i tvättstugan, men en dag kommer han att smyga och då hinner vi kanske inte med.
Här gäller att ligga steget före. Det är så fruktansvärt när det händer grejer man kunnat undvika för att man inte tänkt till.
Före:
Efter:
Alla kemikalier och rengöringsmedel är borta. I backarna är endast källsortering (glas och elektronik) samt akvariegrejer.
Några av backarna är fortfarande tomma och väntar på något spännande att fyllas med.

Det är inte så pjåkig utsikt från tvättstugan. Speciellt som det inte är bråte i vägen. Några låtsatsblommor från IKEA får lysa upp lite på det annars tråkiga fönsterbrädet.



Vi inköpte ett låsbart skåp från IKEA (ca 1000 kr) som vi tror är prisvärd. Här ryms alla flaskor och burkar vi hade på hyllan + lite mer som vi plockade fram.

Jag blev lite mörkrädd när jag på översta hyllan hittade kaustiksoda och lacknafta. Nu har de i och för sig barnsäkra korkar, men ändå!

I den övre delen på vårt låsbara skåp har vi samlat alla mediciner och sorterat upp på respektive person och syfte. En hel hylla för överblivna mediciner som ska lämnas in till Apoteket känns mycket bra.

Ordning och reda!

Nu ska det bli lätt att hitta framöver.
I den lilla gröna hinken i botten på skåpet har jag samlat toastädgrejer. Det går nu snabbt och lätt att få fram vad man behöver för att städa toaletterna. Bara att rycka åt sig hinken och sätta igång!

Nu när jag är klar i tvättstugan får jag tanken:

"Varför har vi inte gjort detta förut!"

Jag intalar mig att det kanske hade varit bättre om vi gjort det förut,
men det är superbra att vi gör det nu åtminstone!

Inga kommentarer: