onsdag, december 09, 2009

Stolleprov

Idag när jag kom hem låg ett brev från ett stort företag i Uppsalaområdet.

Då jag själv är anställd i detta stora företag och förväntas vara lojal i alla lägen så väljer jag att inte nämna företaget vid namn.

Hur som helst: I detta brev finns klagomål från sophämtningen. De anser att det är trångt när de ska hämta sopor hos oss.

När vi satte ut våra soptunnor vid inflyttningen sände vi in kartor och detta stora företag godkände detta och det har fungerat väldigt bra de 5 år vi bott här.

Nu däremot, vill det stora företaget att vi ska göra en vändplan med 18 meter i diameter.

Till saken hör att vi bor mitt i skogen.

Ska vi göra en vändplan på 18 meter i diameter mitt i skogen?

Detta är något man ibland brukar läsa om i kvällsblaskorna, men man tror ju aldrig att det ska hända en själv.

Stolleprov kallar jag det, trots att jag själv är anställd i detta stora företag i Uppsalaområdet.

Inga kommentarer: