måndag, december 28, 2009

Livskvalitet

Idag, innan det ljusnat, gav jag mig ut på en motionsrunda med min iPhone och Nike+.


Gubben gav upp ett litet kvävt skrik när han såg mig innan jag gick ut.

-Skynda dig iväg innan jag blir blind!

Vad menar han med det? :o)



Det var verkligen härligt ute, inte alls kallt, men tyst och stilla.


När jag närmade mig Bälinge började det ljusna på allvar och himlen blev lila som kontrast till bebyggelsens oranga gatubelysning. (Tyvärr syns inte färgerna så bra på fotot, iPhonen är inte så bra kamera, tyvärr.)


Nike+ väljer musik åt mig och vilken bra smak den har! I ögonblicken när jag tänkte att det var så vackert med alla färger, tystnaden och knarret under mina skor så började Elvis Presley - A Little Less Conversation och jag släppte loss med några sköna dance-moves.


Tur det inte var så många ute!


Musiktips för motionspromenader:

The Jam - Tales From The Riverbank: Bra att få upp lite tempo
Broder Daniel - Shoreline: Bra att ta långa steg till
Elvis Presley - A Little Less Conversation: När man börjar tappa tempo och ork får man ny kraft.
Jag längtar redan till nästa motionspass!