lördag, november 07, 2009

Influensavaccinering

Vågorna stormar.

För eller emot influensavaccinering?

Jag är för att vaccinera mig. Inte bara för att slippa bli sjuk själv, men jag tar också ansvar för att personer i riskzonen inte ska bli sjuka. Jag tänker också på personer som kanske redan nu har en ansträngd ekonomi som inte klarar av en sjukdomsperiod med karensdag och sjukskrivning.

Så idag bär det iväg för sprutan som ges i kommunens regi. Inga problem.

Problemet uppstår för barnen. Jag läser i tidningarna att köerna till vaccinering är flera timmar långa.

Det är inget drömläge med två autistiska barn, precis.

Vi får se hur vi löser detta.

2 kommentarer:

Maritta sa...

Inget drömläge! Jag har kastat frågan till skolsköterskan, hon förstod dilemmat och försökte hjälpa till med hänvisning till någon kollega på vaccinationsbyrån. Men vi bokade en tid hos barnläkaren i Gottsunda istället. Det gick galant! Köerna är bara att glömma för våra barn....Kalle har inte haft några obehag efteråt;-)

Anonym sa...

Håller med Maritta, kolla med barnläkaren i gottsunda, eller med länsvaccinationer på sköldungagatan. De kanske kan boka en tid innan de öppnar. Tredje alternativet är kanske att hjälpas åt att köa. Alltså en köar och en (eller två) har hand om barnen och kommer precis när det är dags. Ens barn kan tillhöra riskgruppen och redan vara vaccinerad så man måste stå där i kö alldeles själv...