fredag, november 06, 2009

I love isterband

Detta har utspelat sig idag. (Som bakgrund behöver ni veta att jag älskar isterband. Jag kan äta det tre gånger om dagen, tror jag.)

Jag glömde min matlåda på trappan. Fick därför gå in på den lokala lunchrestaurangen Lena på Taket som ligger ca 25 steg från mitt kontor.

Jag till kassakillen: När har ni isterband nästa gång?

Kassakillen: Isterband? Det hade vi ju i veckan?!

Jag: DENNA VECKA?????

Kassakillen: Ja.

Jag: MEN!!! Ni får inte ha isterband när jag ligger hemma och är sjuk!

Medan jag står och plockar i maten i matlådan kommer kassakillen fram och viskar till mig samtidigt som han smusslar en grej till mig:

Här! Du får den!

Det var en matlåda med två isterband och stuvad potatis som jag ska ta hem. :o) Fredagsmys!

Hur många poäng i lycka ger det?

Dagen är ännu inte slut:

På hemvägen från jobbet mellanlandar jag på ICA Kvantum för att köpa in lite fredagsmys som passar även resten av familjen.

Gissa vad de har avsmakning av i butiken?

ISTERBAND!

Det är lyckans dag! :o)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har läst högt för Roine. Jag tror att det vattnades rejält i munnen på honom...

Elin i Björken sa...

Förstår det!

Isterband är grejer det!

Det serveras för sällan på restauranger.