söndag, augusti 23, 2009

Det kan hända även mig

När man parkerar bilen betalar man rätt så ofta lite för mycket. Ibland blir det mycket för mycket.

Jag har som regel att när det är tid kvar så erbjuder jag nästkommande om de vill överta p-biljetten. I min värld skulle jag bli jätteglad om någon gjorde motsvarande för mig.

Det finns en rörelse som handlar om detta, men jag kan inte hitta vad den heter. Vet ni?

Hur som helst: Det har inte hänt mig att någon gjort motsvarande för mig.

Till igår. Då fick jag en p-biljett som räckte med råge och jag blev så glad. Sen blev ju resten av utflykten i stan ett virrvarr av händelser som jag inte tänker skriva om här.

För den som läser Kylskåpsmorsorna vet att mitt äventyr inne i stan blev rätt svettigt. Idag, då jag reflekterat vad som hände, tycker jag att damen som gav mig p-biljetten är värd att bli vald till gårdagens hjälte.

Stort tack!

2 kommentarer:

Bloggförfattare: Jessica sa...

Heter det inte Pay it forward? Som filmen.. har för mig det,, jag kör också på den linjen så ofta jag kan. Folk blir inihelvete glada, å det smittar ju så, lets make the world a better place. :)

Elin i Björken sa...

Det kanske det heter. Ska kolla upp det.