lördag, augusti 22, 2009

Bloggvirke

Stundom sinar inspirationen att blogga. Det finns liksom inget att skriva om.

Men i morse rann inspirationen till igen när jag läste att World of Warcraft ska släppa en extension på Aftonbladet.se. (Ja, den släpps inte på Aftonbladet, jag läste om den på Aftonbladet)

Ni kanske undrar varför detta är bloggvirke? Spelar Elin i Björken WoW? Är hon spritt språngande galen?

Ja, den sista frågan kanske går att svara ja på. Det får andra avgöra.

Men anledningen till att denna nyhet är bloggvirke är att Gubben spelar WoW igen efter en längre tid (ca 4 månader) uppehåll.

Det är rätt intressant att se en man som kvalat in i Mensa få intelligens och sociala färdigheter värd en gurka när han spelar WoW.

Med jämna mellanrum hålls WoW-bonanzor på Stenkastet där jag står för markservicen, i utbyte får jag en upplevelse av vuxna män (pojkar) i regression.

DET, mina vänner, är vad jag kallar bloggvirke!

Nästa helg är det WoW-bonanza här ute i Björken och ni kommer att få direktrapport från händelsen, bara på Stenkastet!

Inga kommentarer: