lördag, mars 17, 2007

Lägesrapport 09.15

Jag blev så tagen av Gubbens kokta makaroner i kaffet att jag måste sätta mig ner och fundera lite till.

I och för sig dricker jag inte kaffe (har aldrig lärt mig) men jag har aldrig hört talas om att man ska ha i makaroner i kaffet.

Är det ny typ av stuvning av makaronerna?
Är det en redning av kaffet för att få lite mer trögflytande dryck, typ smoothie?

Har någon ett förslag varför?

Annars är lägesrapporten som följande:

  • Golvet i hallen är klar för dammsugning
  • Köksbänkarna i köket är klara för avtorkning (det tog JÄTTElång tid att plocka undan allt bråte vi hade på dem.
  • Samma tvättmaskin som tidigare är igång.
  • Bordet i köket är nästa projekt.

Sedan kan jag inte komma undan längre: Husets största utmaning är kvar - arbetsrummet. Jag tror endast ett fåtal personer kan i sin inre syn veta hur det ser ut.

- Gubben
- Farmor
- Storasystern
- Småttingarna (så klart! De är ju roten till arbetsrummets kaos)
- Jag själv som ska röja där.

Var finns bulldozern? Var är containern? Var är gubbarna i vita skyddskläder?

Inga kommentarer: