lördag, januari 20, 2007

Äntligen

Uppsala kommun erbjöd i våras alla medarbetare att teckna persondatoravtal, vilket jag nappade på.

I helgen la datorn av och jag har ringt supporten (eftersom man inte får laga själv när det är en kommundator). Nu ska en budfirma ta kontakt med mig för att föra datorn till Växjö för reparation innan den med budfirma kommer tillbaka till mig. Hur lång tid kan det ta?

Om Gubben lagade själv skulle det antagligen ta 30 minuter, men vi får stå för kostnaden själva.

*Suck*

Tillsvidare har vi kopplat ihop en gammal "trösk-dator" (den låter som en tröska och man får typ handveva den för att få igång den) till att min riktiga datorn kommer hem igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det dags att uppdatera!

isach sa...

"Grattis!" Min kommundator hann vara på reparation sex gånger innan garantin gick ut. Nu är den återigen stendöd. Ibland tog det bara några dagar för den att återvända från lagningen, ibland över en vecka. Lycka till!