tisdag, januari 09, 2007

Läkarbesök

Jag har under de senaste åren fått klart för mig att jag har högt blodtryck. Detta leder till att jag ska göra kontroller lite då och då.

Igår var jag hos läkare för en kontroll och gjorde bland annat en EKG-undersökning. När den var gjort frågade jag: "Ser det bra ut?" och förväntade mig så klart att läkaren skulle säga: "Javisst".

Istället säger läkaren: "Nej, faktiskt inte! Har du känns smärta över bröstet på sistone?"

Herregud! Jag höll ju på att smälla av!

Det visade sig till slut att det inte var någon fara, men man hinner tänka rätt många tankar på de 20 minutrarna läkaren behövde för att konsultera sina läkarböcker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va?????????? Jag fattar inte... :-(

Anonym sa...

Klargörande: Läkaren tog misste. Det var ingen fara.

/Elin