tisdag, september 20, 2005

Paket

Min födelsedag närmar sig och för att vara säker på att jag överhuvudtaget ska få en present gick jag in på Stickspåret och valde ut en väska som jag betalade och bad att få inslagen. Den skulle min make få ge mig på fredag när födelsedagen slår in.

Eftersom jag är ganska barnslig och dessutom ivrig att få använda min väl valda födelsedagspresent bad jag att få mitt paket lite i förväg. Det var helt omöjligt att få gubben min att ge med sig, och inte nog med det, han gömde paketet för mig! Fräckt! Jag ville ju så gärna öppna redan nu!

En liten stund senare när jag stod i köket hör jag ett prassel i vardagsrummet. När jag går in ser jag lilla fröken (2 år) sitta i soffan i godan ro och öppna mitt paket. Hon hade hittat det och tyckte väl att hon gjorde mig en tjänst.

I morgon har jag min nya väska till jobbet. Lite före min födelsedag, men inte mindre snygg för det.

Hurra för klåfingriga barn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bebisar går ju inte att lita på!

Anonym sa...

en liten buse minsan! Unda hur mycket hon gör som ni inte vet

//Jim