söndag, september 25, 2005

Katter

Idag såg jag en kattunge som troligen har den häftigaste teckning jag någonsin sett. Den var vit med svarta prickar i storlek som enkronor. Nostippen var helt svart. Jag måste lära mig att inte titta på kattungar, det är helt hopplöst vad lätt jag blir förälskad i dem.

Nu är det så att vi redan har tre katter. Mina förutsättningar att få en till kisse för gubben här hemma måste anses minimala. Jag tror att mina chanser att lyckas övertala gubben är lika stora som att vinna en miljon på trisslotteriet. Jag löste förresten in min 75 kronorsvinstlott mot tre nya trisslotter. Inte ett öre vann jag...

Vi har idag börjat plocka på gården inför vintern. Trädgårdsmöblerna har vi stoppat undan i ett hörn av trädgården och parasollet är numera inne i förrådet.

Apropå katter så försöker jag lära dem att gå in genom kattluckan till förrådet så att de ska få skydd mot väder och vind när jag jobbar. Det går inte alls bra att lära katter sådant. Inte ens en tallrik med tonfisk innanför luckan kan övertala en misstänksam katt att det värt besväret att buffa till luckan med nosen. Hur ska det bli när jag är på jobbet hela dagen och det är snöstorm och 15 minusgrader ute?

I morgon är det en ny arbetsvecka. Fram till jul ungefär ska jag jobba i Gottsunda. Vad var det som hände? En trisslott inköpt på onsdag ska få hålla mig över vattenytan.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

du får ju föregå med gott exempel och visa dom hur dom ska in ;)

//Jim

Elin i Björken sa...

Men då kommer jag ju att fastna! Kattluckan är ju pytteliten och det är inte jag...