lördag, februari 26, 2011

Lordag...tror jag....

Jag har fullstandigt tappat tid och dag. Jag antar att det ar semestermode i min skalle.

Ett klargorande fran forra inlagget. Vi har INTE 25 grader, inte ens i vattnet.

Vi har 25 grader nar vi vaknar pa morgonen. Pa dagtid ar det kanske 35 grader. I vattnet ar det narmare 30 grader, ja det senaste jag horde var att det var 29 grader i vattnet.

Det ar jatteskont, men man orkar inte mycket mer an att bada och ata.

Men Gubben har fatt fnatt. Han har borjat att motionera!!! Ja, det ar sant! Han satter klockan pa 6.30 och gar ut och geocachar. Dag och kvallstid ar det sa mycket folk ute att det inte gar att geocacha utan att det marks (och det ska ju vara hemligt var cacherna ligger).

Som tur ar vacker han inte Lillkillen, utan han far ligga kvar och dra sig nan timme till att pappis ar tillbaka.

Igar, forresten, blev Lillkillen jatteradd for takflakten. Samma flakt som varit pa varje dag hela veckan. Han liksom krop nar han skulle under den.

Man undrar om han inte upptackt den forran nu, eller om det blev ett autistspel nar han var trott pa kvallen.

Nu ar det bad och sol som galler igen. Lillkillens knan har inte lakt ihop, men vi pysslar om dem och de blir langsamt battre och battre och jag tycker inte saren ar sa djupa som de var i tisdags nar han skadade sig. Men det blir ju aldrig nagra sarskorpor nar man ligger i blotlaggning hela dagarna.

Ha det gott!

1 kommentar:

Fröken Malin sa...

Härligt att kunna följa er på bloggen! Här är första dagen efter ett kallt sportlov...burr! Vi saknar Lillasyster här i skolan, både vuxna och barn.
Kram på er!