fredag, oktober 16, 2009

Pit Bull Rabbit

På den tiden Storasyster och jag levde ensamma, tiden innan Gubben och jag träffades hade vi en vaktkanin.

Kaninen hette Baja-Maja-Piraya av olika anledning. Maja var namnet hon först fick när hon kom hem. (men det visade det sig senare att Maja var en kille)

Hur som helst satte vi upp en lapp med ett foto på Maja på ytterdörren med texten: "Här vaktar jag. Jag är en Pit Bull Rabbit!"

Det var inte många som var rädda, men det väckte en del munterhet bland våra besökare.

Idag läser jag i Aftonbladet.se om en kanin som skrämde iväg några inbrottstjuvar.

Kanske var det en Pit Bull Rabbit?

Kaninen Stig har långt att gå innan han kan bli en vaktkanin. Han är fortfarande bäst på att sitta i ett hörn och titta.

Men det är klart, man vet ju aldrig?!

Inga kommentarer: