söndag, oktober 25, 2009

Hej och hå...

Igår kom min kompis Pia över för att hjälpa mig att höstgräva vår stora rabatt. Jag var så duktig i början av säsongen och höll koll på ogräset, men sen var det nåt som hände.

Kanske var det sommaren? Hur som helst så fick jag annat för mig och tappade greppet.

Pia är inte den som är den, utan erbjöd sig att hjälpa mig att natta rabatten så gott det går.

Så här såg den ut före:

Och så här såg den ut 6 timmar senare. Helt otroligt mycket arbete för en liten rabatt.

När vi var klara insåg vi snabbt att katterna tacksamt tog emot en sprillans ny (enligt dem själva) kattlåda.

Nästa år lär det växa som 17!

Tack Pia, för en trevlig arbetsdag! :o)

2 kommentarer:

elisabet sa...

Hon ser ju inte ens svettig ut - var har ni gömt trädgårdstraktorn??

Elin sa...

Elisabet-->Vi var jättetrötta och har fortfarande efterdyningar av arbetsinsatsen i form av tränignsvärk.