lördag, oktober 29, 2005

Ballerinakakor

Hur skulle ni reagera om ni gick i en affär och en kvinna plötsligt försöker tala med ett paket Ballerinakakor som om det vore en mobiltelefon?

Det hände mig idag. Jag hade precis tagit ett paket Ballerinakakor från hyllan när mobiltelefonen ringer. Med den lediga handen tar jag fram telefonen från fickan, lyfter luren och för med andra handen Ballerinapaketet till örat och säger: "Hallå!" Eftersom ingen svarar i paketet säger jag "Hallå!" en gång till, fast lite högre.

Lägg till att det var lördagförmiddag och hyfsat mycket folk i affären.

Hoppas att någon fick ett gott skratt åt det åtminstone.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe skulle vara en intressant syn

//Jim

Anonym sa...

as garvar. jo men jag har sett en person stå med ett paket av något och försöka sig på att prata i telen. och personen ifråg hade 3 barn .varav en stor tös med en stor kille månte tro pojkvännen och dessa små tottar springer runt samtidigt som mamman var lagom förvirrad och jag tror hon höll på i minst 2 min att prata med paketet innan hon insåg att hon gjort fel. sicka minnen du väcktte nu.