lördag, januari 29, 2011

Planering

Vi har fått den smärtsamma vetskapen att vi inte har Internet på rummet och kan heller inte köpa det som en extra tjänst. Vad är det för hotell???

Däremot finns Internet i receptionen, så jag kommer att få möjlighet att uppdatera bloggen med färska resenyheter ändå. Tur, va´? ;o)

Hur som helst: Detta gav mig lite mer att planera. Min nattsömn har det senaste halvåret varit rätt risigt av olika anledningar. Allt kan jag inte skylla på Lillkillen, även om han varit "duktig" att hålla familjen smärtsamt medveten om att han är vaken om nätterna.

Nä, jag tror ärligt talat att jag håller på att gå in i "de där åren" och sömnen kan åka på stryk då. Detta tycker jag är väldigt orättvist, som levt med hemska och eskalerande PMS de senaste åren.

För att styra tankarna har jag i mina vakna stunder tittat på TV i mobilen via wifi*, lyssnat till pod-radio via wifi etc. Detta är jättesmidigt då ingen annan i familjen blir störd av en flimrande TV eller tänd lampa.

Men nu blir det annorlunda. Vi ska 4 personer sova i samma rum, varav en person (Lillkillen) tar 2 timmar på sig att somna om om han blir väckt på natten. Att slå på rummets satellit-TV känns inte som ett alternativ.

Därför har jag köpt in 4 pocketböcker att underhålla mig med och det, mina vänner, är ovanligt. De senaste åren har intaget av skönlitteratur varit ytterst sparsmakat. Någon enstaka novellsamling har kanske slunkit ner, men inte långa romaner.

För att inte väcka familjen med tänd lampa ska jag även köpa in en liten batteridriven lampa att ha på bokkanten.

Böckerna som köpts in är:
Elizabeth Noble - Vad mina döttrar bör veta (mor-och döttrar-relation-roman)
Kepler - Hypnotisören (deckare som typ alla har läst utom jag)

Vi får se hur många jag hinner plöja igenom. Ju fler böcker, desto mer sömnlösa nätter. Dagtid kommer knappast tillfälle att ges till att sitta ner och läsa.
*wifi= trådlöst Internet

Inga kommentarer: